Het aantrekken van ideale klanten: een upgrade naar het hogere segment
Live URL: https://www.kibbelhoveniers.nl/
De eigenaar van het bedrijf was bezig met een herpositionering van het bedrijf, met de ambitie om een meer klanten in het hogere segment aan te trekken. Gezien de naamswijziging was het essentieel dat hun nieuwe identiteit perfect overkwam op de gewenste doelgroep.
Ze waren gewend een breed scala aan klanten te bedienen, maar hun passie lag bij het realiseren van grotere, luxueuzere projecten. Het obstakel waar ze tegenaan liepen, was een bestaande website die deze duurdere projecten niet consistent aantrok.
Daarom was er een noodzaak ontstaan om hun online aanwezigheid te herpositioneren. Het gebrek aan webkennis van de klant maakte het ook lastiger, waardoor het een uitdaging werd om deze verandering uit te voeren en een geschikte partner te vinden die kon helpen om de aangepaste bedrijfsvisie te realiseren.
De oude website trok kopers aan die niet overeenkwamen met de doelstellingen van de klant. De site trok kopers aan die beslissingen namen op basis van de laagste prijs in plaats van de keuze voor een zo mooi mogelijk project. Dit kostte veel tijd aangezien ze veel moeite staken in het opstellen van nauwkeurige offertes, om vervolgens te worden afgewezen vanwege ’te hoge kosten’.
Het bestaande probleem bedreigde de toekomst van het bedrijf. Zonder hier een oplossing voor te vinden betwijfelde de eigenaar of hij wel door wilde gaan met de onderneming. Dit was vooral frustrerend omdat hij recentelijk eigenaar was geworden van dit bedrijf, namelijk hetzelfde bedrijf waarvoor hij eerder had gewerkt. Maar, met de juiste oplossing was hij ervan overtuigd om het bedrijf te laten groeien en enkel tijd te besteden aan het werk wat hij het liefste doet.
Dit probleem werd opgelost door een professionele website te bouwen waar high-end klanten zich thuis voelden. De site kreeg de juiste stijl, met schitterende projectafbeeldingen en recensies van tevreden klanten, evenals een gemakkelijke manier om in contact te komen met het bedrijf. Een website die alle informatie bevatte waar potentiële klanten naar opzoek waren.
Sinds de website live is gegaan, hebben ze hun doel kunnen bereiken en met gemak meer high-end klanten kunnen aantrekken en bevonden ze zich in een positie waarin ze konden kiezen met welke klanten ze wilden werken. Ze trokken klanten aan die bereid waren meer geld uit te geven. Ze merkten dat ze sneller tot een overeenkomst konden komen en ontdekten ook dat het gemakkelijker was om hogere prijsafspraken te krijgen nadat hun nieuwe website live was gegaan.
Ze bevonden zich in een positie waarin ze konden kiezen met welke klanten ze wilden werken, en trokken klanten aan die bereid waren meer geld uit te geven.
Bovendien hoefde de eigenaar zichzelf tijdens het verkoopproces bij nieuwe klanten niet zoveel te bewijzen als voorheen. Nieuwe klanten die nog nooit van hen hadden gehoord, gingen er eigenlijk al van uit dat ze met een serieus bedrijf te maken hadden.
De nieuwe website hielp ook het probleem op te lossen dat ze voorheen hadden met mensen waarbij de goedkoopste prijs het allerbelangrijkste was en de tijd die ze daaraan verloren. Ze zeiden dat de website hen hielp om koopjesjagers eruit te filteren, waardoor ze tijd en geld konden besparen. Nieuwe klanten stelden ook minder vragen omdat ze volgens de eigenaar al het meeste konden vinden dat ze moesten weten op de website, waardoor beide partijen tijd bespaarden.
Iets anders dat de klant goed heeft geholpen, is het ontvangen van veel minder spam e-mails nadat de nieuwe website live was gegaan. Door het implementeren van een zogenaamde captcha, of een spam-maatregel, op hun contactformulier, ontvingen ze niet langer een overvloed aan nutteloze spam e-mails.
Jeroen Kibbel
Eigenaar van Kibbel Hoveniers
“Dankzij ESight Studio heb ik mijn bedrijf succesvol om kunnen zetten van het bedienen van een breed scala aan klanten naar het focussen op grotere, luxere projecten. ESight Studio heeft een professionele website gemaakt die goed binnenkomt bij het hogere segment, waardoor ik meer high-end klanten heb kunnen aantrekken en selectief kan zijn met wie ik wil werken. De nieuwe website heeft niet alleen geleid tot snellere overeenkomsten en hogere prijsafspraken, maar heeft ook geholpen om tijd en geld te besparen door minder kansloze aanvragen te krijgen. Bovendien heeft de implementatie van een spamfilter op het contactformulier het aantal spam-e-mails dat wij ontvangen aanzienlijk verminderd. Ze hebben een prachtige nieuwe website voor ons gemaakt. Alles werd besproken en duidelijk uitgelegd. Deze transformatie heeft mij op een persoonlijk gebied in staat gesteld om me te focussen op de werkzaamheden die ik het liefste doe, wetende dat onze website in goede handen is.”
Heb jij ook een website die een opfrisbeurt nodig heeft om jouw bedrijfsdoelen beter te ondersteunen? Wij kunnen je helpen! Ongeacht je bedrijfsdoel staat ons team van ervaren ontwerpers en ontwikkelaars klaar om jouw website te transformeren.
Neem vandaag nog contact met ons op en laten we samen jouw online aanwezigheid verbeteren om ervoor te zorgen dat je zo effectief mogelijk je ideale klanten aantrekt.
Ben je klaar om effectiever nieuwe klanten aan te trekken via je website voor je B2B-bedrijf? Laten we samen de mogelijkheden bekijken. We starten altijd met een kennismakingsgesprek.
ESight Studio zet zich in voor digitale excellentie. Wij creëren opvallende online ervaringen die jouw merk naar een hoger niveau tillen. Samen ontdekken we nieuw potentieel en geven we vorm aan jouw unieke visie.
WhatsApp ons: Klik hier
Telefoon: +31 (0)78 808 01 38
E-mail: hello@esightstudio.nl
Copyright © 2025 by ESightStudio.nl (onderdeel van DCM Agency). Alle rechten voorbehouden.
App ons